> LAÜ’de Yaşam > Hizmetler > BİM

BİM

bilgi-islem

Bilgi İşlem Merkezine bağlı 10 adet eğitim laboratuarı bulunmaktadır.

Bilgi İşlem Merkezi , tüm Akademik ve Yönetsel işlevler ve diğer Intranet ve Internet servislerinin sağlanması için gereken sunucu sistemlerinin hizmetini vermektedir. Bunlar;

  • Veri Tabanı Sunucuları
  • Uygulama Yazılımı Sunucuları
  • Elektronik Mesaj Sunucuları
  • DNS Sunucuları
  • Portal Sunucuları
  • Web Sunucuları
  • FTP Sunucuları

Tüm LAÜ elemanları, e-mail, web, ftp gibi Internet servislerini kullanma hakkına sahiptir.

Üniversitemizde, tüm binalar Gigabit Ethernet iletişim sistemi altında, merkezi anahtarlayıcı sistemine bağlıdır. Her binada, binadaki tüm kullanıcı uçlarını besleyen birbirlerine bağlı Ethernet anahtarlayıcılar, doğrudan merkeze veya binaya ait bir Dağıtım Anahtarlayıcı cihazına ve bu cihazlardan merkeze bağlanmaktadır. Üniversitemizde, yaklaşık 937 kullanıcı uç hazır durumda durmaktadır. Bu dönemde yaklaşık 688 uç aktif olarak çalışmaktadır. Yerleşke bilgisayar ağı içinde kampüsün çeşitli alanlarından kullanılan Kablosuz Ağ ortamı mevcuttur.

LAÜ’de ses iletişimi ISDN sayısal santral üzerinden sağlanmaktadır. 1024 Analog ve 64 sayısal aboneye hizmet vermektedir. (660) prefix üzerinden çift yönlü doğrudan arama olanağı bulunmaktadır.

LAÜ’de tüm akademik ve idari personelin kullandığı bilgisayarların, öğrenci laboratuvarlarındaki bilgisayarların arızaları BİM Teknik Servisi tarafından tamir edilmektedir.

Bilişim Hizmetleri

İnternet Erişimi

İnternet, Kampüs içerisinde kurulu bulunan güçlü şebeke altyapısı ile kampüse sağlanan yüksek kapasiteli İnternet bağlantısı, hem kablolu hem de kablosuz olarak gerekli noktalara ulaştırılmaktadır. Yurt odalarındaki her öğrenci, kendisine sağlanan ayrı bir hat yardımı ile 24 saat boyunca internet hizmetinden faydalanmaktadır.

E-posta Adresi

Üniversitemizdeki her öğrenciye e-posta adresi verilmektedir. E-posta adreslerinizin sürekli aktif bir şekilde kullanılması önerilmektedir.

Bu hizmete erişim için İnternete bağlı herhangi bir bilgisayardaki web tarayıcı programının adres kısmına http://std.eul.edu.tr yazmanız veya http://www.eul.edu.tr adresinden “StudentWebMail” linkini tıklamanız yeterlidir. Kullanıcıların daha sonra şifre değiştirme işlemi için takip etmeleri gereken prosedür aşağıdadır.

1- Gelen ekrana kullanıcı adı olarak(user name) Öğrenci numaranızı (ör. 140000) ve tek kullanımlık kullanıcı şifresi(password) olarak yine öğrenci numaranızı yazarak girişe(sign in) ‘e tıklamalısınız.

2- Yeni gelen ekranda şifre(password) kısmına öğrenci numaranızı, yeni şifre ve onay (new password ve confirm) kısmına ise sizin belirleyeceğiniz şifrenizi yazmanız gerekmektedir. Yeni belirlenen şifrenin en az 6 hane olması ve rakamlarla İngilizce alfabenin harflerinden oluşması gerekmektedir.

3- Daha sonra ise girişe(sign in) ‘e tıkladıktan sonra e-posta hesabınıza girmiş olacaksınız.

4- Bundan sonra e-postanıza girerken yeni belirlediğiniz şifre ile giriş yapacaksınız.

Öğrencilerimizin e-mail adresleri şu şekildedir:

öğrencino@std.eul.edu.tr (ör:140000@std.eul.edu.tr)

 

Mesaj Listesi

Mesaj listeleri, belli bir konuda ilgilenen kişilerin, birbirleri ile kolaylıkla e-posta aracılığı ile haberleşmesini sağlamaktadır. Oluşturulan bir mesaj listesine üye olanlar, listeye mesaj gönderebilip, listeden gelen mesajları alabilmektedirler. Listeye gönderilen her mesaj tüm üyelere dağıtılmaktadır. Herhangi bir konuda bir mesaj listesi oluşturabilmek için LAÜ BİM’e başvuru yeterli ve gereklidir.

Kablosuz İnternet Bağlantısı

Rektörlük binasında, kütüphane salonunda, yurt binalarında, Öğrenci Merkezi’nde kablosuz internet bağlantısı bulunmaktadır.

Online Hizmetler

Öğrenci Bilgi Sistemi için…

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS), ögrencilerin, internet üzerinden, üniversiteyle ilgili akademik işlemlerini ve muhasebe durumlarını görebilecekleri ve takip edebilecekleri bir sistemdir. Bu sistem ile öğrenciler, ders kayıtlarını yapabilir, ders programlarını, notlarını ve başarı durumlarını görebilirler.

Elektronik Posta (Webmail)

https://std.eul.edu.tr/

Elektronik Posta sistemi, üniversitemizin tüm öğrenci ve çalışanlarına sunduğu temel bilişim hizmetlerinden biridir. Kaydı gerçekleşen her öğrenci için bir e-posta hesabı otomatik olarak yaratılmaktadır.

Öğrenci Bilgi Sistemi Kullanımı

Öğrenci işleri bilgi sistemine(OİBS) girmek için şifre oluşturmanız gerekmektedir. Bu işlem için de E-Posta kısmında size verilen e-postanızı kullanmanız.

Daha sonra da aşağıdaki prosedürü takip etmeniz gerekmektedir.

1- http://oibs.eul.edu.tr adresinden öğrenci işleri bilgi sistemi giriş sayfasını açınız

2- “Şifremi unuttum” (forgot my password) linkine tıklayınız

3- Yeni gelen ekranda kullanıcı adı (user name) kısmına öğrenci numarınızı yazıp “tamam” ‘a tıklayınız.

4- Size gelen maili görüntülemek için Üniversitemizde bulunan E-posta hesabınıza giriniz

5- E-posta hesabınıza gelen maildeki linki tıklayınız

6- Yeni gelen ekrana parola ve parola onay kısmına(password ve password confirmed) kullanacağınız şifreyi yazınız.

7- http://oibs.eul.edu.tr adresine tekrar giriş yapınız. Kullanıcı(user name) olarak öğrenci numaranızı,

şifre(password) olarak da yeni oluşturduğunuz şifrenizi yazarak giriş yapınız.

E-posta

Üniversitemizdeki her öğrenciye e-posta adresi verilmektedir.

E-posta adreslerinizin sürekli aktif bir şekilde kullanılması önerilmektedir.

Bu hizmete erişim için İnternete bağlı herhangi bir bilgisayardaki web tarayıcı programının adres kısmına http://std.eul.edu.tr yazmanız veya http://www.eul.edu.tr adresinden “Öğrenci Web Mail” (StudentWebMail) linkini tıklamanız yeterlidir.

Öğrencilerimizin e-mail adresleri şu şekildedir:

öğrencino@std.eul.edu.tr (ör: 150000@std.eul.edu.tr )

1- Gelen ekrana kullanıcı adı olarak(user name) Öğrenci numaranızı (ör. 150000) ve kullanıcı şifresi

(password) olarak yine öğrenci numaranızı yazarak girişe (sign in) ‘e tıklamalısınız.

2- Giriş yapıldıktan sonra şifre değiştirme önerilir.

Transkriptimi nasıl görebilirim?

Transkriptinizi görmek için ekranın üst kısmında bulunan DERS linkine, daha sonra sol kısımda bulunan DERS linkine, son olarak da TRANSKRİPT linkine tıklamanız yeterlidir.

Haftalık Ders Programımı nasıl görebilirim?

Haftalık Ders Programınızı görmek için ekranın üst kısmında bulunan ÖĞRENCİ linkine, daha sonra sol kısımda bulunan DERS linkine,

son olarak da HAFTALIK DERS PROGRAMI linkine tıklamanız yeterlidir.

 

İnteraktif Kayıt Nasıl Yapılır?

  1. Ders kaydınızı yapmak için ekranın üst kısmında bulunan ÖĞRENCİ linkine, daha sonra sol kısımda bulunan DERS linkine,
    son olarak da YENİ İNTERAKTİF KAYIT linkine tıklayarak interaktif kayıt sayfasına geçiş yapınız.
  2. Karşınıza Müfredat Listesi gelecektir. Bu liste aşağıdaki kriterlere göre renklere ayrılmıştır.
    1. Kırmızı = Başarısız olduğunuz ve öncelikle almak zorunda olduğunuz dersleri gösterir.
    2. Başarısız olduğunuz ders, içinde olduğumuz dönem dersi değilse almak zorunda değilsiniz. Ancak, başarısız olduğunuz ders içinde bulunduğumuz dönem dersi ise onu kaydetmeden diğer dersleri ekleyemezsiniz. Başarısız olduğunuz ders önceliklidir ve tüm başarısız olunan dersler aynı anda eklenmelidir.
    3. Sarı = İçinde bulunduğunuz döneme göre alabileceğiniz dersleri gösterir.
    4. Gri = İçinde bulunduğunuz döneme göre alamayacağınız dersleri gösterir.
    5. Pembe = Seçmeli derslerinizi gösterir ve hangi dönemde olursa olsun istediğiniz dersi alabilirsiniz.
    6. Yeşil = D ve üstü not aldığınız dersler

Ders ekleme işlemini, tüm dersleri seçerek 1 defada yapabilirsiniz. Almak istediğiniz dersleri ve şubelerini seçtikten sonra Müfredat listesinin en altında bulunan KAYDET butonuna tıklamanız yeterli olacaktır.

Şube değişikliği yapmak için,

Seçili Ders Listesinden değişiklik yapmak istediğiniz dersi seçerek SİL butonuna tıklayınız ve tekrar Müfredat Listesine geri dönerek yeni şube seçimi ile dersi tekrar ekleyiniz.

Yanında seçim butonu olan dersler Akademik dönemde açılmış olan derslerdir. Eğer seçim butonu yok ise, o ders Akademik döneme açılmamış demektir.

Almak istediğiniz dersleri tamamladıktan sonra, Açıklama kısmına Danışmanınıza yollayacağınız mesajı yazarak ONAY butonuna tıklayınız.

Danışmanınız sizin onaylamış olduğunuz interaktif kaydı kontrol ederek uygun gördüğü takdirde onaylamakla yükümlüdür. Kaydınızın onaylanıp onaylanmadığını sayfadan kontrol etmeniz gerekmektedir.

Bu işlem yapılmadığı takdirde paranız yatırılmış olsa bile ders kaydınız yapılmamış sayılacaktır.

Ders kaydınızla ilgili olarak karşınıza çıkan sorunlarda danışmanınıza başvurunuz veya oibs@eul.edu.tr adresine mail atınız.