> Öğrenci İşleri > 2018-2019 Güz Dönemi Ders Kayıt Prosedürü

2018-2019 Güz Dönemi Ders Kayıt Prosedürü

Ders Kayıt Prosedürü

2018-2019 GÜZ DÖNEMİ ETKİLEŞİMLİ DERS KAYITLARI  17 – 21 EYLÜL 2018  TARİHLERİ ARASINDA YAPILACAKTIR. KAYITLAR İÇİN TAKİP ETMENİZ GEREKEN PROSEDÜR AŞAĞIDA AÇIKLANMIŞTIR.

  • HARCINI YATIRIP, ERİŞİM HAKKI (ACCESS) AÇILAN ÖĞRENCİLERİMİZ 17 – 21 EYLÜL 2018  TARİHLERİ ARASINDA ÖĞRENCİ İŞLERİ BİLGİ SİSTEMİNE  http:\\oibs.eul.edu.tr ADRESİNDEN GİRİP KAYITLARINI GERÇEKLEŞTİRECEKLERDİR. HARÇ YATIRIMINDA SORUN YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN oibs@eul.edu.tr ADRESİNE ELEKTRONİK POSTA GÖNDEREREK SORUNLARINI BİLDİREBİLİRLER.
  •  21/09/2018 TARİHİNDEN SONRA HARCINI YATIRAN ÖĞRENCİLERDEN GEÇ KAYIT CEZASI ALINACAKTIR.
  • KÜMÜLATİF NOT ORTALAMASI 2.00 VE ÜZERİNDE OLUP 1 EK DERS ALMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLER EK DERS ÜCRETİNİ İŞ BANKASININ 6806-199  NOLU HESABINA YATIRIP AÇIKLAMA KISMINA İSE ÖĞRENCİ NUMARASI,ADINI VE 1 EK DERS ÜCRETİ İBARESİNİ YAZMALIDIR.
  • KÜMÜLATİF NOT ORTALAMASI 3.00 VE ÜZERİ OLUP DA  2  EK DERS ALMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLER EK DERS ÜCRETLERİNİ İŞ BANKASININ 6806-199  NOLU HESABINA YATIRIP AÇIKLAMA KISMINA İSE ÖĞRENCİ NUMARASI,ADINI VE 2  EK DERS ÜCRETİ İBARESİNİ YAZMALIDIR
  • 2018-2019 GÜZ DÖNEMİ SONUNDA MEZUNİYET DURUMUNDA OLAN ÖĞRENCİLER KÜMÜLATİF NOT ORTALAMASINA BAKILMAKSIZIN 1 VEYA 2 EK DERS ALABİLİRLER. BU DURUMDAKİ ÖĞRENCİLER EK DERS ÜCRETLERİNİ İŞ BANKASININ 6806-199  NOLU HESABINA YATIRIP AÇIKLAMA KISMINA İSE ÖĞRENCİ NUMARASI,ADINI VE  EK DERS SAYISINI BELİRTMELİDİRLER.
  • EK DERS HAKLARI 24 SAAT İÇERİSİNDE AÇILACAKTIR.

EK DERS ALMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLER ÜCRETLERİNİ ( 1 EK DERS ÜCRETİ:1290 TL)   8 EKİM 2018 TARİHİNE KADAR YATIRABİLİRLER.  

  • İNTERNET ÜZERİNDEN KAYDINI GERÇEKLEŞTİREMEYEN ÖĞRENCİLER EN GEÇ 8 EKİM 2018 TARİHİNE KADAR  DANIŞMAN HOCALARIYLA BİRLİKTE KAYITLARINI SİSTEME GİRMELERİ GEREKMEKTEDİR.
  • YÜKSEK ŞEREF BURSU ALAN ÖĞRENCİLER, YATIRACAKLARI HARÇ ÜCRETLERİ İLE İLGİLİ BİLGİ ALMAK İÇİN oibs@eul.edu.tr ADRESİNE ELEKTRONİK POSTA GÖNDEREBİLİRLER.
  • BÜTÜN ÖĞRENCİLERİN  24 EYLÜL – 8 EKİM 2018 TARİHLERİ ARASINDA DANIŞMANLARI İLE YÜZ YÜZE KAYITLARINI ONAYLAMALARI GEREKMEKTEDİR.  Bu işlem yapılmadığı takdirde harcınız yatırılmış olsa bile ders kaydınız yapılmamış sayılacaktır.
  • İNTERAKTİF KAYIT ESNASINDA PROBLEM YAŞANILDIĞI TAKDİRDE ÖĞRENCİ KİMLİK VE TELEFON BİLGİLERİ İLE BİRLİKTE YAŞANILAN SORUNUN AYRINTILI BİR ŞEKİLDE oibs@eul.edu.tr ADRESİNE ELEKTRONİK POSTA ATILMASI GEREKMEKTEDİR. SORUNUN TELEFONLA BİLDİRİMİ KABUL EDİLMEYECEKTİR. SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN TELEFON VEYA ELEKTRONİK POSTA YOLUYLA ÖĞRENCİ İLE İLETİŞİME GEÇİLECEKTİR.

  İnteraktif Kayıt Nasıl Yapılır?

  1. Ders kaydınızı yapmak için ekranın üst kısmında bulunan  ÖĞRENCİ linkine,  daha sonra sol  kısımda bulunan DERS linkine, son olarak da YENİ İNTERAKTİF KAYIT linkine tıklayarak interaktif  kayıt sayfasına geçiş yapınız.
  2. Karşınıza Müfredat Listesi gelecektir. Bu liste aşağıdaki kriterlere göre renklere ayrılmıştır.
    1. Kırmızı = Başarısız olduğunuz ve öncelikle almak zorunda olduğunuz dersleri göster i.      Başarısız olduğunuz ders,  içinde olduğumuz dönem dersi değilse almak zorunda değilsiniz. Ancak, başarısız olduğunuz ders içinde bulunduğumuz  dönem dersi ise onu kaydetmeden diğer dersleri ekleyemezsiniz. Başarısız olduğunuz ders önceliklidir ve tüm başarısız olunan dersler aynı anda eklenmelidir.
  3. Sarı = İçinde bulunduğunuz döneme göre alabileceğiniz dersleri gösterir.
  4. Gri = İçinde bulunduğunuz döneme göre alamayacağınız dersleri gösterir.
  5. Pembe = Seçmeli derslerinizi gösterir ve hangi dönemde olursa olsun istediğiniz dersi alabilirsiniz.
  6. Yeşil = D ve üstü not aldığınız  dersler

Ders ekleme  işlemini, tüm zorunlu dersleri(seçmeli dersler hariç) seçerek 1 defada yapabilirsiniz. Seçmeli derslerinizi tek tek eklemeniz gerekmektedir. Almak istediğiniz dersleri ve şubelerini seçtikten sonra Müfredat listesinin en altında bulunan KAYDET butonuna tıklamanız yeterli olacaktır. Şube değişikliği yapmak için, Seçili Ders Listesinden değişiklik yapmak istediğiniz dersi seçerek SİL butonuna tıklayınız ve tekrar Müfredat Listesine geri dönerek yeni şube seçimi ile dersi tekrar ekleyiniz. Yanında seçim butonu olan dersler Akademik dönemde açılmış olan derslerdir. Eğer seçim butonu yok ise, o ders Akademik döneme açılmamış demektir. Almak istediğiniz dersleri tamamladıktan sonra, Açıklama kısmına Danışmanınıza yollayacağınız mesajı yazarak ONAY butonuna tıklayınız. Danışmanınız sizin onaylamış olduğunuz interaktif kaydı kontrol edecek ve bir sorun varsa reddedecek  ve sizden düzeltme isteyecektir.