Temel Eğitim – Okul Öncesi Öğretmenliği (Türkçe)

okul-oncesi-ogretmenligi

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünün temel amacı, hızla gelişmekte olan okul öncesi eğitimi alanına, nitelikli, çağdaş ve yaratıcı okul öncesi öğretmenleri kazandırmaktır. Okul öncesi dönemde kazanılan alışkanlık, beceri ve bilgilerin yaşam boyu süren etkileri olduğu bilinmektedir. 0-6 yaş grubu çocuklarının, tüm gelişim alanlarını göz önünde bulundurarak gelişimi, bilinçli okul öncesi eğitimciler yetiştirmekle gerçekleşebilir. Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümümüz, yaşamın temeli olan 0-6 yaş gibi önemli bir dönemin sorumluluğunu almış öğretmenler yetiştirmeyi hedeflemekte ve bu eğitim, her çocuğun  kendine özgü bir yapıya sahip olduğu bilinciyle gerçekleştirilmektedir.

Eğitim dili Türkçe’dir. Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin okul öncesi öğretmen gereksinimlerini karşılamak üzere eğitim verilmektedir. Okul öncesi öğretmenliği eğitiminin üniversitemiz tarafından verilmesi, KKTC vatandaşlarının yurtdışında eğitim almalarına gerek bırakmamakta ve onların Türkiye Cumhuriyeti’ndeki eğitim ve öğretim kalitesinde eğitim almaları sağlanmaktadır.

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz; resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk klübü gibi çeşitli okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilmekte,  yönetici olabilmekte, kendi alanlarında ya da kendilerinin kabul edildiği farklı alanlarda yüksek lisans ve doktora yapabilmekte ve Lefke Avrupa Üniversitesinde aldıkları nitelikli eğitim ve etik değerler doğrultusunda kendi kurumlarını açabilmektedirler.

Program Çıktıları

1. Okul Öncesi öğretim ilkelerini dikkate alarak uygun yöntem ve teknikleri eğitim ortamlarında uygulayabilme,

2. Okul Öncesi eğitim programlarını çocuğun gelişim düzeylerini dikkate alarak uygulayabilme,

3. Okul öncesi eğitim alanının yanısıra Türk eğitim sisteminin yapısını bilme

4. Öz farkındalık sahibi olmanın yanısıra, kendi öğrenme ihtiyaçlarının farkında olma,

5. Yaşamboyu öğrenme felsefesine sahip bir birey olma,

6. Özel öğretim yöntem ve tekniklerine sahip olma,

7. Sosyal sorumluluk bilinci ile proje ve etkinlikleri düzenleyebilme ve uygulayabilme

8. Kendi toplumunun bir üyesi olmanın yanısıra yaşadığı toplumun kültürüne,  bilimsel ve etik değerlerine sahip olma,

9. Toplumsal etkileşim için gerekli becerileri, benlik ve kimlik duygusunu kazanmanın yanısıra içinde yaşadığı kültürü içselleştirebilme. Bir başka deyişle aile içinde ve dışında sosyalleşebilme.

10. Sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme,

11. Bilişim ve iletişim teknolojilerini çalıştığı alan kapsamında kullanabilme,

12. En az bir yabancı dil bilgisine sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde sahip olma,

13. Eğitimdeki felsefi akımları, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim ve değerler felsefesini anlayabilme ve edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,

14. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeler konusunda kendini güncelleyebilme

15. Alanı ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkan sorunları çözme konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme

16. Alanı ile ilgili uygulamalarda bilimsel yöntem basamaklarını kullanabilme ve sonuçlarını alana aktarabilme,

17. Çalışma alanı kapsamında ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme,

18. Okul Öncesi eğitim kurumlarında yönetim ve liderlik konularında bilgi ve becerilere sahip olma,

19. Okul Öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olma,

20. Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olma.