• Üniversitemiz
    • Kuruluş ve Tarihçemiz
    • Mütevelli Heyeti
    • Rektör
    • Rektörün mesajı
    • Yönetim
    • Rektörlük
    • Akademik Yönetim
    • İdari Yönetim
    • Akreditasyon, Üyelik ve İş Birlikleri
  • Akademik
    • Fakülteler
      • Diş Hekimliği Fakültesi
      • Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi
      • Eczacılık Fakültesi
      • Fen Edebiyat Fakültesi
      • Hukuk Fakültesi
      • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
      • İletişim Bilimleri Fakültesi
      • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
      • Mühendislik Fakültesi
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
      • Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi
      • Tıp Fakültesi
    • Lisansüstü Eğitim Öğretim
      ve Araştırma Enstitüsü
    • Yüksekokullar
      • Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
      • Hemşirelik Yüksekokulu
      • İngilizce Hazırlık Okulu
      • Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu
      • Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
      • Meslek Yüksekokulu
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Öğrenci İşleri
    • Burslar ve İndirimler
      • Burs ve İndirimler
      • Eğitim Ücreti Hesaplama
    • Kayıt Kabul
      • Kayıt Kabul ve Öğrenci İşleri
      • Ön Lisans ve Lisans
      • Lisansüstü
      • Yatay Geçişler
      • Mezuniyet İşlemleri
      • 2024 – 2025 Akademik Takvim
      • 2025 – 2026 Akademik Takvim
    • Yönetmelikler
  • LAÜ’de Yaşam
    • Hizmetler
      • Bankacılık ve Posta
      • BİM
      • Fotokopi Merkezi
      • Güvenlik
      • Kafe Restoran
      • Kayıp Eşya Bürosu
      • Kitabevi
      • Kütüphane
      • LAÜ TV ve Radyo
      • Sağlık Hizmetleri
      • Spor Kompleksi
      • Ulaşım
    • Kampüs
      • Bilgilendirme Rehberi
      • Fotoğraf Galerisi
      • KKTC’de Yaşam
      • Tanıtım Filmi
      • Tanıtım Kataloğu
      • Kampüs Haritası
    • Kariyer Merkezi
    • Mezunlarla İlişkiler
      Merkezi
    • Öğrenci Dekanlığı
      • Dekanımızdan
      • Öğrenci Gelişim ve
        Psikolojik
        Danışmanlık
    • Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Merkezi
      • Bahar Söyleşileri
        ve Konserler
      • Oryantasyon Günleri
      • Öğrenci Kulüpleri
      • Sosyal ve Kültürel
        Etkinlikler
  • Yurtlar
    • Yurt Bilgileri
    • Yurtta Kalmanın Avantajları
    • Sıkca Sorulan Sorular
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Lefke Bölgesi Özel Yurtlar Kitapçığı
  • Öğrenci Adayları
  • İletişim
  • ÖĞRENCİ ADAYLARI
  • ÖĞRENCİLERİMİZ
    • OIBS
    • Online Eğitim Sistemi
    • Öğrenci Web Mail
    • Öğrenci Portalı
    • Ücret Hesaplama
  • Türkçe
    • English
Lefke Avrupa Üniversitesi
  • Üniversitemiz
    • Kuruluş ve Tarihçemiz
    • Mütevelli Heyeti
    • Rektör
    • Rektörün mesajı
    • Yönetim
    • Rektörlük
    • Akademik Yönetim
    • İdari Yönetim
    • Akreditasyon, Üyelik ve İş Birlikleri
  • Akademik
    • Fakülteler
      • Diş Hekimliği Fakültesi
      • Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi
      • Eczacılık Fakültesi
      • Fen Edebiyat Fakültesi
      • Hukuk Fakültesi
      • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
      • İletişim Bilimleri Fakültesi
      • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
      • Mühendislik Fakültesi
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
      • Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi
      • Tıp Fakültesi
    • Lisansüstü Eğitim Öğretim
      ve Araştırma Enstitüsü
    • Yüksekokullar
      • Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
      • Hemşirelik Yüksekokulu
      • İngilizce Hazırlık Okulu
      • Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu
      • Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
      • Meslek Yüksekokulu
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Öğrenci İşleri
    • Burslar ve İndirimler
      • Burs ve İndirimler
      • Eğitim Ücreti Hesaplama
    • Kayıt Kabul
      • Kayıt Kabul ve Öğrenci İşleri
      • Ön Lisans ve Lisans
      • Lisansüstü
      • Yatay Geçişler
      • Mezuniyet İşlemleri
      • 2024 – 2025 Akademik Takvim
      • 2025 – 2026 Akademik Takvim
    • Yönetmelikler
  • LAÜ’de Yaşam
    • Hizmetler
      • Bankacılık ve Posta
      • BİM
      • Fotokopi Merkezi
      • Güvenlik
      • Kafe Restoran
      • Kayıp Eşya Bürosu
      • Kitabevi
      • Kütüphane
      • LAÜ TV ve Radyo
      • Sağlık Hizmetleri
      • Spor Kompleksi
      • Ulaşım
    • Kampüs
      • Bilgilendirme Rehberi
      • Fotoğraf Galerisi
      • KKTC’de Yaşam
      • Tanıtım Filmi
      • Tanıtım Kataloğu
      • Kampüs Haritası
    • Kariyer Merkezi
    • Mezunlarla İlişkiler
      Merkezi
    • Öğrenci Dekanlığı
      • Dekanımızdan
      • Öğrenci Gelişim ve
        Psikolojik
        Danışmanlık
    • Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Merkezi
      • Bahar Söyleşileri
        ve Konserler
      • Oryantasyon Günleri
      • Öğrenci Kulüpleri
      • Sosyal ve Kültürel
        Etkinlikler
  • Yurtlar
    • Yurt Bilgileri
    • Yurtta Kalmanın Avantajları
    • Sıkca Sorulan Sorular
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Lefke Bölgesi Özel Yurtlar Kitapçığı
  • Öğrenci Adayları
  • İletişim

LAÜ Akademisyeni engelli kişilerin çalışmaları gereken iş ortamlarını değerlendirdi

  • Home
  • LAÜ Akademisyeni engelli kişilerin çalışmaları gereken iş ortamlarını değerlendirdi

LAÜ Akademisyeni engelli kişilerin çalışmaları gereken iş ortamlarını değerlendirdi

Lefke Avrupa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi Rehabilitasyon Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Beliz Belgen Kaygısız, engelli kişilerin iş ortamlarını ele alarak, onların istihdam edilebilirliğini artırarak, aktif üretici olarak çalışma hayatında yer almalarını sağlamanın onların topluma kazandırılmasının en önemli yolu olduğuna dikkat çekti.

Kaygısız, bir ülkenin gelişmişlik düzeyinin, o ülkede yaşayan bireylerin sosyal refah düzeyi ile doğru orantılı olduğununu belirterek, ülkelerin gelişmişlik ölçütünün bir başka önemli göstergesinin de o ülkede yaşayan engelli kişilerin refah düzeyi ve yaşam kalitesi olduğunu ifade etti.

“İstihdam, engelli bireylerin ekonomik bağımsızlığını ve topluma sosyal entegrasyonunu sağlamada ve yaşam kalitesinin artırılmasında temel bir etkendir” diyen Kaygısız, günümüzde engelli kişilerin üretken bir insan olarak topluma kazandırılmasının en önemli yolunu, onların istihdam edilebilirliğini artırarak aktif üretici olarak çalışma hayatında yer almalarını sağlamak olarak belirtti. Kaygısız, bu konunun gelişmeye yeni başladığı ülkelerde istihdam edilen engellilerin çoğunlukla çalışma kapasitelerine göre değerlendirilmeden, mesleki rehabilitasyon programlarına alınmadan ve ergonomik risk faktörleri düşünülmeden istihdam edildiğine dikkat çekti.

Fiziksel engelli kişilerin istihdam edilmeleri için öncellikle çalışma kapasite değerlendirilmeleri yapılarak uygun işlere yerleştirilmesi gerekmekte olduğunu, kişinin çalışma kapasitesinin belirlenmesinin ise birçok değişik değerlendirme yöntemiyle yapıldığını söyleyen Kaygısız, iş analizleri yapılarak, işin gerektirdiği fiziksel ve kognitif gereksinimleri karşılama eşleştirmesi sonrası engelli kişinin iş kursuna veya işe yerleştirilmesine karar verilmesi gerektiğine vurgu yaptı.

Kaygısız, “İstihdam edilmiş olmak veya bir işi olmak, önemli bir yaşam kalitesi belirleyicisi olarak gösterilmektedir. Ancak, yoğun işgücü kullanımı gerektiren işlerde uygun olmayan çalışma postürleri, kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarına neden olduğu gibi verimsizliğe de neden olmaktadır.  İşyeri şartlarından hem fiziksel hem de kognitif ve emosyonel olarak negatif etkilenen fiziksel engelli kişilerin yaşam kalitesi olumsuz yönde etkilenmektedir” dedi. Sağlanan uygun işin ardından işyeri ve çevresinin, kullanacağı ekipmanın vs. gibi risk analizleri yapılarak ergonomik şartlara uyumlandırılmasının önemli olduğunu ifade eden Kaygısız, engelli kişilerin ergonomik risk faktörleri minimuma indirilmiş olarak çalışması, yaptığı işe saygı duyması ve o işi en iyi şekilde yerine getirme güdüsü yaratılmasının da çok önemli bir adım olduğuna değindi.

Kaygısız, işyerindeki ergonomik risklerin belirlenebilmesi için ergonomik risk analizlerine başvurulması gerekliliğine dikkat çekerek, iş hayatında önemli bir yere sahip olan, kişinin işyerindeki çalışma postürlerinin değerlendirilmesi yöntemlerinin, işe uyumda ve işe bağlı kas iskelet sistemi problemlerinin önlenmesinde kullanılan bir yöntem olduğunu ifade etti. Kaygısız son olarak, “Eller ile ilgili ekipmanın kullanımı, fiziksel enerji yükleri, kas iskelet sistem yükleri, bilgisayar kullanılan iş alanı, çevre şartları, genel işyeri, alet ya da araçlar, eldivenler, yönetim gibi risklerin değerlendirmesi de kişinin bilgi ve becerilerini sergileyebilecekleri uygun bir iş ortamı yaratmada önemli rol oynar” dedi.

  • Türkçe
    • English

Size Daha Yakınız....

LAÜ ailesi ile iletişime geçip, en son haber ve etkinlikleri sosyal medya üzerinden takip edebilirsiniz

Facebook Twitter Youtube Linkedin Instagram

En Popüler

  • Akademik Takvim
  • Kayıt Kabul ve Öğrenci İşleri
  • OIBS
  • Online Eğitim Sistemi
  • Öğrenci Dekanlığı
  • Öğrenci Web Mail
  • Öğrenci Portalı
  • Ücret Hesaplama

Bize Ulaşın

Tel: +90 392 660 2000
Faks: +90 392 727 75 28
Adres: Lefke Avrupa Üniversitesi
Lefke , KKTC Mersin 10, TÜRKİYE
E-posta: info@eul.edu.tr​

Copyright 2023® BiM Tüm hakları saklıdır