LAÜ’de Okul Öncesi Eğitime dikkat çekildi
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü tarafından “Okul Öncesi Eğitim Aydınlıktır Yabancı Dil, Matematik ve Sanat Eğitimi” konulu panel düzenlendi. LAÜ Rauf Raif Denktaş Eğitim Kompleksi Konferans Salonu’nda gerçekleşen panelde, Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Çağda Kıvanç Çağanağa, Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Araştırma Görevlisi Nurdan Özreçberoğlu, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Doktora öğrencileri Ahmet Karahan ve Ahmet Erman Karagöz sunum yaptı.
Çağanağa: Çocuğun 2 yaşına kadar ikinci bir dili öğrenmesi değil, yetişkinle duygusal bağ kurması ve kendini güvende hissetmesi önemli
“Okul Öncesinde Yabancı Dil Eğitimi” konusunda sunum yapan Çağanağa, 2 yaştan sonra ikinci dile maruz kalmanın daha faydalı olacağını, çünkü bu yaşa kadar çocuğun ikinci bir dili öğrenmesi değil, yetişkinle duygusal bağ kurması ve kendini güvende hissetmesinin önemli olduğunu belirtti. Çocuğun, 3 yaş sonrası anaokulunda ikinci dili oyunla iç içe öğrenebileceğini, ikinci dile yatkın bir şekilde büyüyen çocukların ikinci dili okulda daha rahat öğreneceklerini dile getiren Çağanağa, “Çocukların alıştırmalar yaparak, dil gelişimini destekleyen oyunlar oynayarak, el beceri aktiviteleriyle İngilizce öğrenimini eğlenceli kılmak amaç edinilmelidir” dedi. Çağanağa, kullanılacak farklı yöntemler sayesinde çocukların kelime ve dil bilgilerini, yazım becerilerini geliştirecek, kesme-yapıştırma aktiviteleri ve arkadaşları ile oynayabilecekleri eğlenceli masa oyunları ile İngilizceyi severek öğreneceklerini ifade etti.
Özreçberoğlu: Matematik etkinlikleri ile çocuklarda matematiksel sorgulama becerisinin geliştirilmesi hedefleniyor
“Okul Öncesi Matematik Eğitimi” konusunda sunum yapan Özreçberoğlu, okul öncesi dönemdeki bir çocuğun matematik kavramını ilk kez çevresiyle girdiği etkileşim sürecinde edindiği deneyimlerle öğrenmeye başladığını belirtti. Çocukların oyun oynarken veya günlük yaşamlarında gözlemleyerek, birçok matematiksel kavramı edindiklerini, matematiksel düşünce geliştirdikleri, matematiksel işlem yaptıklarını ve öğrendikleri kavramları kullanmaya başladıklarını dile getirdi. Özreçberoğlu, sınıfta yapılan matematik etkinlikleri ile çocuklarda matematiksel sorgulama becerisinin geliştirilmesi hedeflendiğini, çocukların okul öncesi dönemde matematik öğrenimlerinin sınıflandırma, eşleştirme, karşılaştırma, sıralama becerisi, sayı ve işlem kavramı, geometrik şekiller, ölçme ve problem çözme gibi temel kavramlar yardımıyla geliştiğini ifade etti.
Karahan: Okul Öncesinde matematik eğitiminin gerekliliğine dikkat çekti
Okul Öncesinde matematik eğitiminin gerekliliğine dikkat çeken Karahan, matematik eğitiminin verilmesiyle sadece erken yaşta problem çözme, analitik düşünme ve yaratıcı düşünmenin yanı sıra çocukların gelişmiş ülkelerdeki çocuklar gibi Uluslararası Matematik Olimpiyatları’nda başarı göstermelerinin yanında günlük hayatta da matemetik kullanımı konusunda daha yetenekli olacaklarına vurgu yaptı.
Karagöz: Çocukların sanatsal gelişimi bedensel, duygusal, sosyal ve düşünsel gelişimleriyle bağlantılı
Karagöz, “Çocuğun Çizgisel Gelişim Basamakları” konulu sunumunda, bu basamakları 2-4 yaş arası Karalama Dönemi, 4-7 yaş arası Şema Öncesi Dönem, 7-9 yaş arası Şematik Dönem, 9-11 yaş arası Gerçekçilik Dönemi, 11-13 yaş arası Ergenlik Öncesi Dönem ve 13 yaş sonrası Artistik İfade Dönem/Ergenlik Dönemi olarak belirtti. Çocukların sanatsal gelişiminin, bedensel, duygusal, sosyal ve düşünsel gelişimleriyle sıkı sıkıya bağlantılı olduğunu ifade eden Karagöz, Karalama Dönemi’nde çocuğun, kağıt üzerine gelişi güzel bir takım çizgiler çizdiğini, bu işten büyük bir zevk aldığını, ilk dönem karalamalarının oyun ve alıştırma olarak görüldüğünü dile getirdi.