Yabancı Diller – İngilizce Öğretmenliği

İngilizce Öğretmenliği

Bölümün temel amacı küreselleşmenin gereksinimlerini karşılamak üzere dil yeterlilikleri gelişmiş, dil eğitimi alan bilgisi ve becerilerini kazanmış, araştırma yapmayı ve kendini geliştirmeyi amaç edinmiş öğretmenler yetiştirmektir.

İngilizce Öğretmenliği lisans programı, yabancı dil öğretim yöntemleri, dil becerilerinin öğretimi, teknolojinin dil öğretiminde kullanılması, seçilmiş okullarda öğretmenlik uygulaması dersleri gibi hem kuramsal hem de pratiğe yönelik dersler ile öğretmen adaylarını çağın gereksinimleri doğrultusunda en donanımlı şekilde geliştirmeyi hedefleyen derslerden oluşmaktadır. Ayrıca genel, bölüm ve bölüm dışı seçmeli dersler yoluyla öğrencilere bireysel ilgi alanlarındaki sosyal, kültürel ve mesleki konularda kendilerini geliştirme olanağı sunulmaktadır.  Lisans programı, öğretmen adaylarının İngilizcelerinin geliştirilmesini amaçlayan destek derslerinin yanısıra, dilbilim, ikinci dil edinimi ve yabancı dil öğretim yöntemleri gibi hem kuramsal hem de seçilmiş okullarda öğretmenlik uygulaması derslerinden oluşmaktadır.

İngilizce Öğretmenliği Bölümü İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi ve yaptığı araştırmalarla alandaki gelişmelere katkıda bulunmayı amaçlar. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ya da devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı ilk ve orta dereceli okularda ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak da çalışabilmektedirler.  Ayrıca mezunlarımız, İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Dili ve Edebiyatı üzerine yüksek lisans yapıp akademik kariyerlerini sürdürebilirler.

Program Çıktıları

1. Öğretmenlik mesleğine ilişkin derslerdeki kazanımlarını etkili sınıf yönetimi gerçekleştirmek için kullanabilir,

2. Ölçme ve değerlendirme tekniklerini etik kurallar doğrultusunda kullanarak Öğrencilerin toplumsal, ruhbilimsel ve kişisel özellikleri ile gelişimlerine ilişkin araştırma yaparak rapor oluşturabilir,

3. İngilizce öğretimi alanında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm arama doğrultusunda temel düzeydeki bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilir,

4. İngilizce Öğretmenliği alanına ilişkin kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirir, uygular ve yorumlayabilir,

5. Öğrencilerin yaşlarından ve öğrenme biçemlerinden kaynaklanan farklı dil edinme ve öğrenme özelliklerine ilişkin edindikleri bilgilerden yararlanarak farklı öğrenme özelliklerine uygun dil öğretim yöntemlerini ve tekniklerini seçebilir,

6. Ders konusuna uygun günlük ders planı yapabilir, uygun ders materyalleri ve öğretim teknolojisini kullanarak etkili ders verebilir,

7. Öğrencilerin dil birimlerini (sesbilgisel, sözcüksel, dilbilgisel birimler ve bu gibi)  öğrenmelerini sağlamak ve dil becerilerini geliştirmek amacıyla ders materyalleri geliştirebilir, hazır materyalleri öğrenci düzeyi, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre değerlendirip kullanabilir,

8. Öğrenci gelişimini ve başarısını değerlendirmek için uygun ölçme araç ve gereçlerini seçip kullanabilir,

9. Birinci ve ikinci dil edinim kuramlarının benzer ve farklılıklarını açıklar, bu kuramların yabancı dil öğretim kuramları ve uygulamalarıyla bağlantısını kurabilir,

10. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilir,

11. Kuramsal ve uygulamalı dilbilim kavramlarını açıklayabilir ve hedef dilin özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun ders planlaması yapabilir,

12. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir,

13. Çeviri bilimindeki temel kuram ve yaklaşımları, değişik metin türlerinin özelliklerini betimleyebilir. Metinleri İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çevirebilir,

14. Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanın kavram ve ilkelerini tanımlayabilir, bilgiyi çözümleyebilir ve yapılandırabilir. Bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygulayabilir,

15. Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilir,

16. Geliştirdikleri toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadıkları sosyal çevre ile ilgili sorunları saptayıp çözümleyebilir.

- mersin escort - tiktok volgers kopen - instagram takipçi satın al - betrupi giriş - Goley90 Güncel Giriş - web postegro - web postegro - istanbul escorts - paramhospital.net - avcılar escort - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu - buy instagram followers - buy instagram followers -

boşanma davası

- Antalya private transfer - ip stresser - buy instagram followers - istanbul escort - Baywin Giriş - deneme bonusu - sahabet kayıt - onwin kayıt - IP Stresser - - uçak oyunu bahis - porno