Özel Eğitim – Özel Eğitim Öğretmenliği (Türkçe)

ozel-egitim

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Yüksek Öğretim Denetleme ve Akreditasyon Kurulu (YÖDAK) ile Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurulu (YÖK) onayıyla 2013-2014 Öğretim yılında alanının en çok tanınmış akademisyenleriyle eğitim-öğretime başlamıştır.

Bireyin; yetersizliğe, yaşamının herhangi bir döneminde sahip olabileceği bir gerçektir. Bir bütün olarak toplum, yetersizliği olan/olmayan ya da hızlı gelişen bireyleri ile bir arada yaşamak durumundadır. Artık, herkes için eğitim, herkes için ulaşılabilir mekan ve ortamlar toplumumuzda öne çıkan sloganlar olmuştur. Bu bağlamda özel eğitiminde ayrı eğitimden( Zihin engelliler, körler, sağırlar okulu gibi) birlikte ve kaynaştırılmış eğitime geçiş hızlanmıştır. Yeni, oluşum yeni özel eğitim öğretmeni yetiştirmeyi gerekli kıldığı için Üniversitemizde açılan bölümümüz, söz edilen yapıya uygun öğretmenler yetiştirmeyi amaç edinmiştir.

Bölümümüz, bütünleştirilmiş eğitimin gerektirdiği söz konusu öğretmen gereksinimini karşılamak ve gerek alana bilimsel katkılar sunmak, gerekse de alanda eğitim hizmeti sunacak personeli yetiştirmek üzere bir misyon üstlenmiştir. Bu misyonla LAÜ-ÖÇEM ile hem üstün zekalı/ yetenekli çocuklara hem de özel gereksinimi olan diğer çocuklara aile eğitimi, tanılama ve yönlendirme uygulamaları ve öğrencilerine staj olanaklarını sunması açısından da KKTC üniversiteleri arasında bir ilki başlatmıştır.

Özel eğitim öğretmeni adaylarının sabırlı ve özel öğrencilerle çalışma isteğinin yüksek olması gerekmektedir. Günümüzde Özel eğitim öğretmenliği, eğitim alanında ihtiyaç duyulan branşların en başında gelmektedir.

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümündeki eğitimin amacı, özel eğitime gereksinimi olan çocukların eğitiminde görev alabilecek ve yeterli eğitsel etkinlikleri sürdürebilecek öğretmenleri birinci sınıftan başlayan etkin uygulamalar yaparak yetiştirmektir. Bölümümüzde uygulanmakta olan eğitim içeriği, “Alan ve alan eğitiminin” yanısıra, “Öğretmenlik meslek bilgisi” ve “Genel kültür” derslerinden oluşmaktadır. Öğrencilere kazandırılan yeterliklerin, alanda gerçekleştirilecek uygulamalarla pekiştirilmesine  büyük önem verilmektedir.

Lefke Avrupa Üniversitesi Eğitim Fakültesinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamaları (staj) dersleri Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Öğretim Kurulu’nun yönetmeliklerine uygun olarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti’ndeki ilgili eğitim kurumlarında (ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, özel eğitim kurumları, rehabilitasyon merkezleri, vb. yerlerde) yapılmaktadır.

Özel eğitim öğretmenleri, özel gereksinimli her çeşit çocuğa öğretmenlik yapacak yeterlikte yetiştirilmektedir.

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümünden mezun olacak öğrenciler Özel Eğitim Öğretmeni” olarak görev yapabileceklerdir. Lisans derecesi alan mezunlarımız, hem Türkiye’de hem de Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okulları ve özel ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okulları, özel eğitim kurumları, rehabilitasyon merkezleri ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde “Özel Eğitim Öğretmeni” olarak istihdam edilmektedir.ASPB ye bağlı özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde de çalışma olanakları bulunmaktadır. Bunların dışında mezunlarımız lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak çeşitli üniversitelerde ilgili alanda uzman ve akademisyen olarak da görev alabileceklerdir.

Program Çıktıları

1. Özel eğitim alanının temel kavramlarını açıklar.

2. Özel gereksinimli öğrencilerin gelişim, öğrenme ve davranış özelliklerini açıklar.

3. Özel gereksinimli öğrencilerin öğretim gereksinimlerini belirleyip, beceri ve kavramları analiz ederek öğretim stratejilerini tasarlar ve uygular.

4. Güvenli, bütünleyici destekleyici ve kültüre duyarlı öğrenme ortamlarını tasarlar ve hazırlar.

5. Öğretim öncesi, öğretim ve öğretim sonrasında formal ve informal olacak şekilde değerlendirme yapar.

6. Öğretim kademelerine, kurumlar arasında, topluma, işyerine ve okul sonrasının geçiş planlarını hazırlar.

7. Alanla ilgili bilgi ve becerilerin öğrenciye uygunluğunu eleştirel şekilde değerlendirir.

8. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, etik ilkelerini ve mevzuatı bilir.

9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri tasarlar ve uygular.

10. Öğretim sürecinin her aşamasında paydaşlarla (aile, diğer eğitimciler, ilişkili kurum ve kuruluşlar) rutin ve etkili şekilde etkileşime gireceğini bilir ve liderlik/konsültasyon süreçlerini tasarlar.

11. Özel gereksinimli öğrenciler için ortam, öğretim, yöntem, değerlendirme süreçlerinde nasıl uyarlama yapacağını ifade eder, tasarlar ve uygular.

12. Özel gereksinimli öğrencilerin özellikleri, gereksinimleri ve yeterliklerine göre materyal tasarlar, geliştirir, uyarlar ve uygular.

13. Yetersizliğin engele dönüşmesini engellemek amacıyla erken müdahalenin, erken eğitimin ve yardımcı teknolojilerin önemini açıklar.

14. Özel eğitimde bilişimin ve yardımcı teknolojilerin yerini örneklerle açıklar, uygun yardımcı teknoloji aracını seçer, uyarlar, kullanımını tasarlar ve uygular.

15. Özel gereksinimleri olan çocukların performanslarına ve kazanımlarına ilişkin dönüt vermeyi tasarlar ve anında dönüt verir.

16. Özel gereksinimli çocukların en az kısıtlayıcı ortamdan en fazla kısıtlayıcı ortamdaki eğitime yerleştirilmeleriyle  ile ilgili ilke ve düzenlemeleri açıklar.

17. Özel gereksinimli çocukların öğrenebileceğine ve başarabileceğine inanır, değer verir, anlar ve saygı göstermesi gerektiğini açıklar.

18. Gözlem ya da uygulamaya gittiği okulun iyileştirilmesine ve geliştirilmesine nasıl katkı yapacağını ifade eder ve yapacağı katkıyı tasarlar.

19. Mesleki gelişmeleri nereden takip edeceğini açıklar ve izler.

20. Öğrenme ve öğretme sürecinde zaman ve davranış yönetimini ifade eder ve ilişkili bir uygulama tasarlar.

21. Kendisinin toplumun bir üyesi olmanın yanı sıra yaşadığı toplumun kültürüne, bilimsel ve etik değerlerine sahip olması gerektiğini açıklayarak öğretimle ilişkili tasarımlarında bu öğelere yer verir.

22. Eğitimdeki felsefi akımları, çağdaş eğitim kuramlarını, bilgi, bilim ve değerler felsefesini tanımlar, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

23. Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine sahiptir.

24. Öğrencilerinin gelişimini destekleyici tutum sergilemesi gerektiğini açıklar ve uygulamada ilişkili tutumu oluşturur.

25. Özel eğitim alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder.

26. Gözlem ve uygulamaya gittiği kurumlar ve öğretim etkinliklerine katılmada konuşma, sunu yapma, dış görünüm ve tutumunun nasıl olması gerektiğini açıklar ve davranır.

27. Eğitim paydaşlarının hak ve sorumluluklarını açıklar, ayırt eder ve saygı gösterir.

28. Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları tasarlar ve düzenler.

29. Öğrenme ortamlarını dersin kazanımlarına göre nasıl tasarlayacağını ve uyarlayacağını açıklar ve uygular.

30. Gözlem ve uygulamalarını öğrencilerin günlük yaşamları ile ilişkilendirir.

- mersin escort - tiktok volgers kopen - instagram takipçi satın al - betrupi giriş - Goley90 Güncel Giriş - web postegro - web postegro - istanbul escorts - paramhospital.net - avcılar escort - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu - buy instagram followers - buy instagram followers -

boşanma davası

- Antalya private transfer - ip stresser - buy instagram followers - istanbul escort - Baywin Giriş - deneme bonusu - sahabet kayıt - onwin kayıt - IP Stresser - - uçak oyunu bahis - porno